TARTALOMJEGYZÉK



Címlap
1. Bevezetés
2. Használati útmutató
3. Az elméleti rész kihagyása
4. Kompromisszumok
5. Digitális fényképezőgépek
5.1. A fényképezőgép alapvető működése
5.2. Képérzékelő
5.3. Fényképezőgép-kategóriák
5.3.1. Tükör nélküli fényképezőgépek
5.3.2. Tükörreflexes fényképezőgépek
6. Alap üzemmódok
6.1. Az alap üzemmódok hátrányai
6.2. Hogyan készíthetünk jó képeket alap módok használatával?
6.2.1. Tájképek
6.2.2. Portrék
6.2.3. Települések
6.2.4. Közelképek
7. Képfeldolgozás, képformátumok
7.1. Képfeldolgozás a fényképezőgépben
7.2. JPEG képformátum
7.3. TIFF képformátum
7.4. A JPEG formátum szerkesztése
7.5. Nyers (Camera RAW) formátum
7.5.1. A RAW és a JPEG előnyei, hátrányai
7.5.2. Mikor használjunk nyers formátumot?
7.6. METAadatok
8. Képminőség
8.1. A kép felbontása
8.2. A tömörítés mértéke
8.3. Melyiket válasszuk?
8.4. A kép oldalaránya
9. Az objektív gyújtótávolsága
9.1. A gyújtótávolság fogalma
9.2. Látószög és ekvivalens gyújtótávolság
9.2.1. Az objektív látószöge
9.2.2. Nagy látószögű objektívek két csoportja
9.2.3. Ekvivalens gyújtótávolság
9.2.4. A crop faktor megállapítása
9.3. Optikai zoom, digitális zoom
9.4. Perspektíva és gyújtótávolság
9.5. Perspektivikus torzítás
10. Kreatív üzemmódok
11. Expozíció
11.1. Fényrekesz
11.1.1. Mit befolyásol a rekesz?
11.1.2. Rekesz és mélységélesség
11.1.3. Mélységélesség a gyakorlatban
11.1.4. Távoli tartomány
11.1.5. Közeli tartomány
11.1.6. Közelfényképezés tartománya
11.1.7. Hogyan ellenőrizhetjük a mélységélességet?
11.1.8. Képérzékelő-méret és mélységélesség
11.1.9. Ekvivalens rekeszérték
11.1.10. Hiányzó rekeszszerkezet
11.1.11. A fényelhajlás jelensége
11.1.12. Milyen rekeszértéket válasszunk?
11.2. Zár
11.2.1. Záridő és bemozdulás
11.2.2. Milyen záridőt válasszunk?
11.2.3. A fényképezőgép tartása, exponálás
11.3. Viszonossági törvény
11.4. Fényérték
11.5. Expozíció-kompenzáció
11.6. Programeltolás
11.7. Mikor melyik kreatív módot válasszuk?
12. ISO fényérzékenység
12.1. Érzékenység és expozíció
12.2. Érzékenység és képzaj
12.3. Mitől függ a képzaj?
12.4. A képzaj jellege
12.5. Zajcsökkentés
12.5.1. Érzékenység és árnyalatterjedelem
12.5.2. Képstabilizátor és érzékenység
12.5.3. Hogyan állíthatjuk be az érzékenységet?
12.5.4. Mikor használjunk alacsony érzékenységet?
12.5.5. Mikor válasszunk magas érzékenységet?
12.5.6. AUTO ISO használata
12.5.7. ISO függetlenség
12.5.8. Hogyan állapíthatjuk meg a maximális használható ISO értékét?
12.5.9. Pentax TAv mód, és M mód + AUTO ISO
13. Expozíciós háromszög
14. Az alkalmazás folyamata
15. A hisztogram
15.1. A hisztogram fogalma
15.2. A hisztogram típusai
15.3. Mire való a hisztogram?
15.4. A kép és hisztogramja
15.5. A helyes expozíció
16. A természetes fény
16.1. A fény minősége
16.1.1. Kemény fény
16.1.2. Lágy fény
16.2. A fény színe
16.2.1. Kék óra
16.2.2. Arany óra
16.2.3. Délelőtt és délután
16.2.4. Nyári déli órák
16.2.5. Felhős ég
16.3. A fény iránya
16.3.1. Szemből jövő fény
16.3.2. Oldalfény
16.3.3. Ellenfény
17. Színhőmérséklet, fehéregyensúly
17.1. A színrendszer kiválasztása
17.2. Színhőmérséklet
17.3. A fényforrások színe
17.4. Fényforrások és színhelyesség
17.5. Színhelyes képek készítése
17.5.1. Fehéregyensúly
17.5.2. A fehéregyensúly beállítása
17.6. Hangulatos képek készítése
17.7. Elszíneződések a képen
17.8. Kevert megvilágítás
18. Fénymérés
18.1. Fénymérési módok
18.2. A fénymérés eredményének rögzítése
18.3. Nehéz szituációk
18.4. Árnyalatterjedelem
18.5. Jobbra exponálás
19. Objektívek
19.1. Az objektívek főbb jellemzői
19.2. Objektívcsere
19.3. Objektívek problémái
19.3.1. Színhiba
19.3.2. Peremsötétedés
19.3.3. Torzítás
19.3.4. Fáklya
19.3.5. Gömbi eltérés
19.3.6. Kóma
19.3.7. Képmezőelhajlás
19.3.8. Fókuszsík eltolódás
19.3.9. Fókuszlégzés
19.3.10. Asztigmatizmus
19.4. Mi okozhatja a brillancia romlását?
19.5. Az objektív tisztítása
19.6. A fényellenző
19.7. Háttérelmosás és bokeh
19.7.1. Krémes bokeh készítése
19.8. Felbontóképesség és élesség
19.9. Az MTF görbe
19.10. Hogyan állapíthatjuk meg objektívünk „édes pontját”?
20. Éles képek készítése
20.1. Mi okozhatja az életlenséget?
20.2. Pontos élességállítás
20.2.1. Élességállítási módok
20.2.2. Élességállítás és rekesznyílás
20.2.3. Automatikus élességállítási módok
20.2.4. Az Autófókusz működésének feltételei
20.2.5. Élességállító mezők kiválasztása, élességállítás
20.2.6. Az automatikus élességállítás üzemmódjai
20.2.7. Az autófókusz használata
20.2.8. Az automatikus élességállítás problémái
20.2.9. Élességállítás hátsó nyomógomb segítségével
20.2.10. Élességállítás problémás esetekben
20.2.11. LCD árnyékoló és nagyító
20.3. A fényképezőgép bemozdulása ellen
20.3.1. Stabil géptartás, rövid záridő
20.3.2. Háromlábú állvány
Az állvány használatának alapfeltétele
Mi a célja az állvány használatának?
Milyen esetben kell állványt használnunk?
Az állvány használatának hátrányai
Az állványokról részletesebben
Hogyan használjuk helyesen állványunkat?
Milyen állványt használjunk?
Az állvány terhelhetősége
Az állvány felépítése
Az állvány lábai
Az állvány maximális magassága
Az állvány minimális magassága
Az állványfej
Az állvány használatának célja
Az állvány stabilitása
Milyen állványt válasszunk?
20.3.3. Az Arca-Swiss gyorskioldó rendszer
Hogyan alakítsuk át állványunkat Arca-Swiss kompatibilissé?
20.3.4. Egyéb lehetőségek
Egylábú állvány
Babzsák
Zsinórállvány
Egyéb eszközök
20.3.5. A bemozdulás elkerülése (EFCS)
20.3.6. Képstabilizátor
20.3.7. Mit tehetünk, ha nincs állványunk?
20.4. Bemozdult téma
20.4.1. A téma bemozdulásának megelőzése
20.4.2. Szándékosan bemozdult téma
21. Egyéb beállítási lehetőségek
21.1. Sorozatfelvétel
21.1.1. Folyamatos felvétel
21.1.2. Automatikus expozíciósorozat
21.1.3. Vaku expozíciósorozat
21.1.4. Egyéb sorozat lehetőségek
21.2. Képstílusok
21.2.1. Képstílus kiválasztása
21.2.2. Képstílus testreszabása
21.2.3. Új képstílus regisztrálása
22. Képhibák korrekciója
22.1. Objektív- és fényképezőgép profilok
22.1.1. Hogyan juthatunk profil fájlokhoz?
22.2. Egyenletes képmező (flat field) referenciakép készítése
22.3. A moaré mintázat
22.4. Szétfolyás (blooming)
23. A fényképezőgép felbontása
23.1. A fényképezőgép maximális felbontása
23.2. A felbontás következményei
23.3. Felbontás és képpontterület
23.4. Képpontterület és képminőség
23.5. Képpontterület és objektív
23.6. Felbontás és képkivágás
23.7. Felbontás és nyomtatási méret
23.8. Alacsony és magas felbontás
23.9. Mekkora felbontás szükséges?
24. Milyen fényképezőgépet használjak?
24.1. Kompakt fényképezőgépek
24.2. Cserélhető objektíves fényképezőgépek
24.2.1. Tükörreflexes fényképezőgépek
24.2.2. Tükör nélküli fényképezőgépek
24.3. Mobiltelefon vagy fényképezőgép?
24.4. Milyen objektívet vásároljunk?
24.4.1. Miért nem számít az objektív felbontóképessége?
24.5. Szükségünk van felszerelésünk frissítésére?
25. Utószó

Oldal tetejére

Főoldal